mandag 22. juni 2009

Somarferi!!

Nå har det endelig gått opp for meg;det er faktisk sommerferie. Og godt er det! Var helt utslitt etter musikkeksamen på onsdagen noe som resulterte i at jeg gikk og la meg klokken åtte på kvelden og stod ikke opp før tolv neste dag. Det at jeg og Hilde (aka Reidun) hadde det ekstremt festlig natten før med å rope ting som: "jazzhands", "det e faktisk heilt greit" og "Muri" på utallige måter natten før, kan også være en medvirkende faktor.

Hilde var på besøk ja. Hun og Hege satt plutselig i stua, da jeg kom hjem fra skolen på tirsdag. Det gikk ikke opp for meg at det var dem først. Og treg i oppfattelsen som jeg er, gjorde jeg meg klar til å ta frem tapetkniven for så å rope:"Kæm i hælvete e dåkker, å ka i hælvete gjør dåkker her?!" (det hjelper alltid å banne når man står overfor innbruddstyver. Innbruddstyver som er smarte nok til å sette seg ned i stuen for å slå av en prat) Etter at det hele gikk opp for meg kastet jeg fra meg røyken min og begynte å hoppe opp og ned i ren ekstase. Gjensynsgleden var stor med andre ord! På kvelden lagde Hilde og Hege en brownieskake, som så mer ut som en kukake. (se bilde, og si deg enig)


Uken før det igjen, var jeg og Hege i Ålesund. Der møtte vi Thidarat. Vi spiste en mindre god middag på Egon med henne og venninnen hennes Una.. Dermed tok vi dessert på MacDonalds. På veien ut var jeg dum nok til å takke ja til to gratis kopper med Cola. Du går ikke på do på en buss vettu. Det gjør du bare ikke...
For er par dager siden bestemte jeg meg for at det var på tide å ta etterveksten. Det gikk fint. Dermed var det striping. Det gikk mindre bra. Nesten alle stripene datt av da jeg gredde gjennom håret. Noe sier meg at det er lei av all fargingen. Hmm..


I morgen drar jeg til Smøla. Er lei av å være den enste studenten igjen i Volda. Det er jo helt dødt her! (legg merke til ironien ovenfor)Eneste grunnen til at jeg fortsatt er her er at hybelen må vaskes ned til sommeren. Noe jeg har utsatt en tid nå. Prøvde å bryne meg på fettlaget på kjøkkenskapene i dag. Etter fem sekunder var jeg lei. Det får bare ligge der og kose seg i et år til. Det er jo ikke akkurat som det kommer til å etse seg vei gjennom skapet? Man vet jo aldri med denne leiligheten da. Seneste på fredag fant jeg ut at jeg ikke er den enste gjenlevende her i huset. Det bor hundrevis av luslignede skapninger under listene. Det er jeg veldig takknemlig for!


Ellers, foruten å ergre meg over vasking, har jeg sett en rekke dårlige filmer. Foruten om Taken. Den var veldig bra! Apropos film. Det er jo snart premiere på Harry Potter! Og da skal Marit komme til Kristiansund:) Det blir bra. Da syns jeg Ingvild, Hilde og Solveig kan være med også. Gathering:D
Nei, nå skal det pakkes. Blæh!

Innbruddstyvene




Brownies??

1 kommentar:

  1. Like bloggen din, camilla, like.:-) Koss står det te me dæi? Kjæm du te by snart? (det e ingen som tvinge dæ)

    SvarSlett